Lockigt

Hade ju lockigt hår i onsdags tror jag. Såhär såg det ut.
 
 
Inte bästa bilden, men har tyvärr ingen bättre. Det är i alla fall väldigt lockigt med små lockar. För att få dessa lockar så tvättade jag håret och separerade det sedan i min bena som jag brukar ha/vill ha dagen efter. Sedan gör jag (fast min mamma gör dem hehe...) två inbakade flätor som är väldigt tighta. Sedan sover jag med dem, och släpper ut dem dagen efter.
Anledningen till att jag gör två flätor är för att mitt hår gärna vill lägga sig i mittbena, eller i alla fall en bena som är ganska nära mittbena, och det vill ju inte jag ha. Så om jag gör två flätor så kommer benan stanna där den är när man flätar. Om du har sidbena och gör såhär kommer ena flätan bli lite mindre.
När jag har släppt ut dem dagen efter så sprayar jag med lite saltvattenspray så att lockarna inte försvinner helt. Min saltvattenspray är från Joico, och den är väldigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0