Bussar

Hur långt måste man ha till skolan för att få skolbusskort? För asså jag åker buss minst två gånger om dagen nu i vinter (och byter, men det är gratis), och det kostar väl lite i längden? Mamma betalar hohi, men det känns så taskigt..
 
Idag när jag skulle hem så tänkte jag gå med lite vänner, men orkade inte för behövde komma hem lite snabbt, så jag tog bussen istället. Hur tråkigt är det inte att åka buss själv hem? Jag åker till skolan med Carro och Alva, brukar åka hem med dem också. Men i dag så har vi elevens val, de har fotboll och jag har hemkunskap, men det var teori på fotbollen. Alva är alrig med på fotbollen så hon åkte hem. De slutade tidigare på teorin så Carro åkte hem, så jag fick åka hem själv. Eller förstså åkte jag en bit med Matilda som skulle till stan, men sen byter jag buss, så då fick jag åka själv. Mamma har mina lurar för hon tror att jag har tagit hennes lurar, men det är hon som har mina lurar, så jag satt där på bussen, utan någon att prata med, utan någon musik. Det är något av det tråkigaste faktiskt.
 
Men jag är lat så jag åker själv och betalar bara jag slipper gå haha. Nej men jag cyklar på sommaren, men marken är täckt av snö så.. Det går säkert att cykla men blaa...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0